1. پرش به گزارش
  2. پرش به منوی اصلی
  3. پرش به دیگر صفحات دویچه وله

بهزاد نبوی با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد

MI۱۳۹۳ خرداد ۱, پنجشنبه

بهزاد نبوی، عضو ارشد "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران" پس از گذراندن ۵ سال حبس با پایان یافتن دوران محکومیت‌اش از زندان اوین تهران آزاد شد. وی در پی اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود.

https://p.dw.com/p/1C4p7
عکس: Isna

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بهزاد نبوی، روز پنجشنبه (اول خرداد/ ۲۲ مه) پس از گذراندن مدت محکومت خود از زندان اوین آزاد شد. دادگاه انقلاب این فعال سیاسی را در دی‌ماه ۱۳۸۸ به شش سال حبس محکوم کرده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

به نوشته وب‌سایت کلمه، این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که سابقه زندان در زمان حکومت پهلوی را هم دارد، بیشتر زمان محکومیت خود را در بند "دو الف" زندان اوین که تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد، گذرانده است.

بهزاد نبوی که متولد ۱۳۲۱ است، پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان معاون نخست‌وزیر در دولت‌های محمدعلی رجایی، محمدرضا مهدوی کنی و میرحسین موسوی حضور داشت. وی همچنین مدتی وزیر صنایع در دولت موسوی بود.

نبوی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد الکترونیک از دانشگاه پلی‌تکنیک است. وی در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد و به عنوان نماینده تهران برگزیده شد. وی نائب‌رئیس مجلس ششم نیز بود اما در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

پرش از قسمت در همین زمینه

در همین زمینه